Obojživelný nosič nástrojů

Obojživelný nosič nářadí je zkonstruován pro údržbu stok, jezírek a rybníků a jiných malých vnitrozemských vodních cest, které nejsou přístupné pro konvenční zařízení z toho důvodu, že je hladina vody buď příliš vysoká nebo příliš nízká.
Na souši je tento univerzální stroj poháněn hydraulicky poháněnými pásy. To umožňuje, aby měl stroj v bažinatých oblastech vlastní pohon a mohl zdolávat svahy se sklonem až 25° (krátkodobě, trvale max. 15°). Stroj není určen pro intenzívní použití na silnici.
Ve vodě zaručuje osvědčený a odolný samočisticí lodní šroub (volitelně dva šrouby) vysoký tah a manévrovatelnost, dokonce i v těch nejobtížnějších podmínkách. Konstrukce systému brání namotání vegetace kolem hnacího hřídele. Robustní lodní šroub lze vyklopit z vody a nastavit jej do výšky 0,2 m.
Dvoudílné hydraulické rameno namontované na přídi obojživelníku může být vybaveno řadou nástrojů, buď pro sekání plevele a čištění, nebo pro drobné drenážní práce. Ke zjednodušení výměny nástrojů je k dispozici rychlospojka.
Obojživelník je vybaven vzduchem chlazeným dieselovým motorem Hatz Silent Pack o výkonu 48 kW (65 ks). Ve standardním provedení pohání tento motor jediné hydraulické čerpadlo se zátěžovým čidlem, které dodává olej pro všechny (hydraulické) funkce. Pokud by byl potřeba vyšší hydraulický výkon, lze dosadit druhé axiální pístové čerpadlo LS. Motor a hydraulické čerpadlo (čerpadla) jsou uzavřeny do motorového prostoru, který je oddělen od kabiny obsluhy.
Mezi uzavřeným motorovým prostorem a přední palubou je umístěn rozměrný ovládací panel pro řidiče s nastavitelným sedadlem, kde má řidič dobrý výhled na prováděnou práci a na celý stroj. Všechny ovládací prvky jsou v pohodlném dosahu řidiče. K ochraně řidiče proti slunci a dešti je jako volitelné příslušenství k dispozici střešní okno nebo i odnímatelná otevřená kabina.
Stroj je zkonstruován z laserem řezané a profilované oceli s integrovaným vyztužením, které přenáší mechanická zatížení na kostru. Trup má čtyři zvedací oka a jedno tažné oko na přídi. Motorový prostor je zakrytý kapotou podpíranou plynovou pružinou.
Při práci stroje na vodě se na něj upevní přídavné boční plováky vyrobené z hliníku. Rovnováhu stroje lze udržet zvednutím těchto plováků, buď ručně nebo pomocí volitelného hydraulického systému.

 

STANDARDNÍ PROVEDENÍ
• Přístrojová deska motoru s počitadlem hodin
• Nastavitelná výška lodního šroubu 0,2 m
• Automatický systém udržování rychlosti jízdy pro regulaci lodního šroubu
• Palivoměr na přístrojové desce
• 4 zvedací oka a 1 tažné oko vpředu
• Dvojitá drenážní zátka

VOLITELNÁ PŘÍSLUŠENSTVÍ
• Pohon dvojitým lodním šroubem
• Dvojité čerpadlo LS
• Boční plováky
• Lodní čerpadlo, ruční nebo elektrické
• Skřínka na nářadí na rámu (bez nářadí)
• Odnímatelná střecha kabiny
• Otáčkoměr na přístrojové desce
• Servořízení
• Výškově a úhlově nastavitelný sloupek řízení
• Několikanásobně nastavitelné pohodlné sedadlo s loketními opěrkami.
• Přípojka 12 V na přístrojové desce

 

Technické údaje

Celková délka
4,6 m
Celková šířka
2,0/2,6 m (včetně/bez standardních bočních plováků)
Celková výška
2,0 m
Materiál
Ocel 3 mm
Motor
Dieselový motor Hatz 4L41C EURO 2 Silent Pack, 48 kW při 2 300 ot/min
Chladicí systém
Vzduch
Elektrické systémy
12 V, bezúdržbová baterie 102 Ah
Hydraulický systém
Jednoduché nebo dvojité axiální pístové čerpadlo (čerpadla) LS, max. 220 bar, vč. chladiče oleje
Pohon na vodě
(hydraulický) pohon pomocí jednoho nebo dvou samočisticích šroubů
Pohon na souši
Gumové pásy 250 mm s hydraulickým pohonem
Řízení
Posilovač řízení
Hydraulická nádrž
200 l
Palivová nádrž
100 l
Hmotnost
2 750 - 3 500 kg, v závislosti na provedení
Tlak na podklad
250 - 320 g/cm2
Výška nad hladinou
0,50 m při hmotnosti 2 750 kg
Ponor
0,85 m při hmotnosti 2 750 kg
Max. rychlost
10/6 km/h (na souši/na vodě)
Přední rameno
1,20 + 1,20 m, nosnost 200 kg při 2,50 m